The power of love♥

“Love knows no reasons, love knows no lies. Love defies all reasons, love has no eyes. But love is not blind, love sees but doesn’t mind.”

“Love is a gift, not an obligation, Follow your heart and always trust the person you love.”

“You can’t love a crowd the same way you can love a person./ And a crowd can’t love you the way a single person can love you./ Intimacy doesn’t scale. Not really. Intimacy is a one-on-one phenomenon.”

“Hell is the suffering of being unable to love”.

“A man loses his sense of direction after four drinks; A woman loses hers after four kisses.”

“Love all, trust a few, do wrong to none”

” Who has never experienced hurt, cannot experience true love”

“Love is a moment that lasts forever…”

“Smile at each other; smile at your wife, smile at your husband, smile at your children, smile at each other- it doesn’t matter who it is- and that will help you to grow up in greater love for each other.”

“The most eloquent silence, That of two mouths meeting in a kiss.”

Living is like tearing through a museum. Not until later do you really start absorbing what you saw, thinking about it, looking it up in a book, and remembering – because you can’t take it in all at once.

أكـَلـَتْ شوارع المُدُن من قَدَمي ؛ ولا حَجَرَ إلا و يَعْرِف خطواتي .. وعَبْرَ رَحيلي يا حبيبتي مَرَّت بيَ مئات الوجوه ؛ فما هَزَّني وَجْهٌ كما هَزَّني وَجهكِ يا عُمري .؛ وما أسرتني عَيْنان كما أسرتني عَيْناكِ ؛ فما الذي فعلتهِ .. عندما وَدَّعتني وذهبتِ يا عُمري ، شَرِبْتُ من أصابعك دِفء العالم الذي يُجَمِّدهُ الصَقيع .. ولقد فَرِحتُ إذ اغتسلتُ بربيع شعرك المسدول على أروع وَجهٍ في الدنيا .. ولكني صِرتُ مُنذ ذلك الحين اتكيء على كلماتك ؛ على أصابعك يا عُمري الكثيرة الحركة ؛ على أمنياتي فيكِ يا عُمري .. فأنتِ يا حبيبتي كل الآمال .؛. وأنتِ يا عُمري كل الأمنيات.. عندما يأتي الشتاء يا حبيبتي ؛ أَلُفُكِ على جسدي كقطعةً نادرةً من الماس ، وأنام مُطمئناً على مُستقبل الشرق ومستقبل الحضارة .. عندما يأتي الشتاء يا حبيبتي ؛ أَلْبَسُكِ قميصاً من الضوءِ السائل ؛ وأتلمسُكِ لَمْساً بصلواتي وقُبلاتي وخيوطُ كلماتي ، مِن قِمة رأسك إلى أصابع قَدَمَيْكِ ، ومِن قُطبك الشمالي إلى قُطبك الجنوبي ، ومِن مُرتفعاتك الثلجية إلى أقاليمك الاستوائية ، ومِن شاماتك المرسومة بالحِبر الصينيّ حبيبتي إلى نَهْدِك الذي مازال منذ عَرفته تلميذاً في دار الحضانة .. عندما يأتي الشتاء يا حبيبتي .. لا تنتظري مِنِّي يا عُمْري أن أحبك على طريقة الشعراء العُذريين أو على طريقة المجانين والمتصوفين ، ولا أنْ أُقَبِّل يَدَيْكِ كدبلوماسيٍّ مُحترف ؛ فلقد كَسَّرْتُ طبلة الدبلوماسية منذ زَمَنٍ بعيد .؛. و قررتُ يا حبيبتي أن أواجه شَفَتَيْكِ مُباشرةً ؛ بِلا مُقدماتٍ ولا أسئلةٍ ولا دليلٍ سياحيٍّ ولا تُرجمان ؛ لأن الترجمةَ بين رَجُلٍ وامرأة هي يا حبيبتي وَقْتٌ ضائع ومُهِمَّة مُستحيلة .. فعندما يأتي الشتاء أشعر بالرغبة القاهرة إلى تمزيق كل الجوازات المزورة التي أحملها ؛ وأشعر بكِ أنني أعودَ لِأصْـلي .. و

أَصْلي يا حبيبتي هو

عاشق

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s